تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند آندرویدی تبدیل کنید!

دنیای کار و فناوری بهارستان(حرفه و فن)

وبلاگ تحسین شده مسابقات وبلاگ نویسی فرهنگیان استان تهران

 

این روزها تلویزیون‌های هوشمند و استفاده از آنها حسابی رواج پیدا کرده است. با این همه اما هنوز بسیاری از کاربران به خاطر قیمت بالای این تلویزیون‌ها چندان تمایلی به خرید آنها ندارند.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، اما این دسته از کاربران می‌توانند با استفاده از یک دستگاه ویژه تلویزیون معمولی خودشان را به یک تلویزیون هوشمند آندرویدی تبدیل کنند. این دستگاه ویژه در واقع یک دانگل به صورت حافظه فلش است که می‌تواند، تلویزیون‌های معمولی را به تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندروید۴/۱ تبدیل کرده و سرویس‌های مختلفی مانند استریم ویدئو، پخش موزیک و فیلم، نصب نرم‌افزارهای آندرویدی را به تلویزیون فعلی کاربرانش اضافه ‌کند.

 

این محصول را شرکت FAVI با نام SmartStick به بازار معرفی کرده است و طراحی آن بسیار شبیه به حافظه‌های فلش امروزی است. البته این دستگاه به جای پورت USB، مبتنی بر پورت HDMI بوده و از این طریق به تلویزیون کاربرانش متصل می‌شود.

 

این دانگل مجهز به سیستم‌عامل آندروید نسخه آبنبات پاستیلی است، که هنوز اکثر کاربران آندرویدی در انتظار عرضه آن برای موبایل‌های هوشمند یا تبلت‌ها هستند. SmartStick از سرویس‌های به اشتراک‌‌گذاری ویدئو مانند یوتیوب، نت‌فیلیکس، هولو، اپیک و پاندورا پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب کاربر می‌تواند به راحتی ویدئو مورد نظر خود را از طریق این ابزار و در تلویزیون مشاهده کند.

این دستگاه دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و مرورگر اینترنتی است و کاربر از طریق آن می‌تواند حتی ویدئوهای موجود در کامپیوتر خود را هم به صورت بی‌‌سیم و روی تلویزیون مشاهده کند. اما نکته قابل توجه در مورد این محصول، قیمت مناسب ۵۰ دلاری آن است که می‌تواند توجه کاربران و خریداران را به خودش جلب کند.

 

 

 

از طرفی این محصول مجهز به دستگاه کنترل از راه دور است که اگر کار کردن با آن برای کاربران سخت باشد، می‌توانند یک کیبورد کوچک و ماوس تاچ‌ پد ویژه آن را به صورت جداگانه و با پرداخت ۴۰ دلار بخرند. SmartStick قرار است از نیمه ماه اکتبر آینده به صورت رسمی روانه بازار جهانی شود.

 



javahermarket

[ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:54 ] [ جلال محبی ]

[ ]